Šioje temoje rasite patarimus kaip atsikratyti nereikalingų kilogramų.

Neribokit riebalų. Negalima sumažinti sveikųjų riebalų vartojimo, nes dažnai žmonės, norėdami numesti svorio, labai stipriai riboja riebalus. Organizmas riebalus virškina ilgiau nei baltymus ar angliavandenius. Todėl jei suvartosite saujelę riešutų, gausite gerųjų riebalų ir gana ilgai nenorėsite valgyti. Mokslininkai įrodė, kad mono neprisotintieji riebalai padeda suvirškinti likopeną, liuteiną ir beta karoteną, todėl jūsų mitybos racione turi būti avokadai, graikiški riešutai, alyvuogės, sėklos ir žuvis (tiems, kas ją vartoja). Sėklas galima sumalti ir jomis gardinti salotas. Tokiu būdu iš sėklų gausite labai daug reikiamų mineralų, riebalų ir vitaminų. Riešutus valgykite nekepintus ir nesūdytus, kaip atskirą valgį, nemaišydami jų su kitais produktais.

Kalorijų skaičiavimas. Jei norite numesti svorio per trumpą laiką, galite skaičiuoti kalorijas. Šiuo atveju bus efektyvu, jei žinosite kiek jų suvartojate ir kiek išnaudojate dienos metu ar sportuojant. Dauguma žmonių mano, jog sportuodami sudegina tūkstančius kalorijų, bet deja taip nėra.

Po sporto jie puola valgyti netinkamą maistą,manydami, kad ryt vėl sudegins didelį kiekį kalorijų. Viskas daug paprasčiau. Po sporto kaip tik reikia duoti kūnui tik lengvai virškinamą maistą, maistingus produktus ir susilaikyti nuo netinkamų produktų. Susilaikymas yra karalius tiems, kas nori numesti svorio.

Juk kalorijos yra skirtingos. Tarkim, dideliame avokade gali būti net iki 300 kalorijų ir jos jums yra naudingos. Pyragaityje gali būti tiek pat kalorijų, bet pastarojo kalorijos greičiausiai liks jūsų kūne ten, kur mažiausiai to norite. Tad nevenkite valgyti šviežių produktų, tačiau atkreipkite dėmesį į jų suderinamumą. Jei sumanėte sumažinti kalorijų kiekį savaitei, tai nesitikėkite greito rezultato. Jeigu jau nusprendėte sumažinti kalorijų kiekį mitybos racione, tai padarykite bent keliems mėnesiams. Tuomet bus rezultatai. Svarbu, kad tai nebūtu badas, o racionalus kalorijų sumažinimas, žinant, kiek jų sunaudojate per dieną ir sportuodami. Kalorijų deficitas gali būti kaip priedas prie tolimesnių patarimų tiems, kas nori super greitų rezultatų.

Valgykite daržoves ir vaisius. Žmogaus mitybos racione šviežių daržovių ir vaisių turi būti mažiausiai 70%. Vartojant šviežias daržoves pagreitinate virškinimą ir šalinimą net kelis kartus, o tai labai svarbu norint numesti svorio greitai ir efektyviai.

Plaukite vaisius ir daržoves. Kad ir kaip keistai ir banaliai tai skambėtų, bet būtina labai gerai nuplauti daržoves ir vaisius. Puikiai žinome, jog ūkininkai šiuos produktus tręšia, norėdami sulaukti gero derliaus. Ant daržovių likusios trąšos turi įtakos medžiagų apykaitai, tad reikia visada atidžiai nuplauti prieš valgant.

Hormonų įtaka. Hormonas, pavadinimu grelinas, atsakingas už apetitą. Jei stresuojate ir tokios būsenos valgote, šio hormono pasigamins dar daugiau. Didelė tikimybė, jog suvalgysite daugiau ir galų gale persivalgysite. Arba, jei per prievartą valgysite produktus, kurių nenorite, grelinas gaminsis ir toliau. Netgi jei jau būsite pavalgę, po trumpo laiko ir vėl trypčiosit prie šaldytuvo, ieškodami ką dar suvalgyti. Gerai išsirinkite, kokius šviežius produktus mėgstate ir juos valgykite noriai, geros nuotaikos ir niekada nesėskite prie stalo suirzę. Tai labai teigiamai paveiks jūsų kūnus ir nereikės sukti galvos kaip numesti svorio.

Kalcio svarba. Jei vartojate daug pieno produktų, jums greičiausiai trūksta kalcio. Kalcis atsakingas už riebalų metabolizmą. Nors daugelis gali pagalvoti, kad daug šios medžiagos yra pieno produktuose, bet iš tiesų kalcis, tinkamas mūsų organizmui, yra augalinės kilmės produktuose – vaisiuose, daržovėse, riešutuose. Dideli jo kiekiai yra sėklose, daigintose sėklose ir kviečių želmenyse. Daugiausia kalcio yra aguonose.

Atsisakykite baltų miltų. Ar žinote, kad praktiškai visuose kepiniuose yra baltų kvietinių miltų? Tačiau šie miltai yra apdoroti ir juose nėra visiškai jokių maistinių medžiagų – tik netinkami angliavandeniai, dėl kurių atsiranda viršsvoris. Taip pat į kepinius dedama prastų riebalų, cukrų, saldiklių, skonio stipriklių ir kitų priemaišų, kurios neigiamai veikia jūsų svorį ir nesuteikia jokios naudos organizmui. Jeigu jau negalite gyventi be duonos, pasigaminkite ją patys.

Kraujo tyrimų nauda. Pasidarykite kraujo tyrimus, kuriuose matytųsi kalcio, vitaminų B12 ir D bei magnio parametrai. Žinoma, pilnas ir išsamus kraujo tyrimas būtų privalumas. Kaip šie tyrimai jums padės? Pateiksiu pavyzdį: vitaminas D atsakingas už kalcio apykaitą, o kaip jau minėjau, kalcis atsakingas už riebalų metabolizmą. Taigi vitamino D parametrai išties svarbūs, norint numesti svorio. Lygiai taip pat ir su kitais parametrais. Iš esmės, darytis išsamius kraujo tyrimus kartą per metus tiesiog profilaktiškai labai gera praktika. Taip būsite tikri, jog viskas gerai. Nereikia fanatizmo, neieškokit bėdų, o tiesiog, žinokit ar nieko netrūksta. Nelaukit kol pradės kažką skaudėti ar jausite kažkokius neigiamus simptomus.

Kambario temperatūra dar vienas faktas, kuris galbūt jums nuskambės neįprastai svorio metimo temoje. Kai kurie žmonės mėgsta, kad jų namuose būtų labai labai šilta. Turiu omeny 24 – 26 laipsniai šilumos.

Tačiau nesusimąsto, kad vėsesnėje aplinkoje organizmas naudoja kalorijas, kad sušildytų kūną. Jokiais būdais nesupraskite, kad aš jums rekomenduoju žiemą sėdėti svetainėje prie atviro lango. Ne. Aš tiesiog sakau, kad normali kambario temperatūra gali būti 18 – 20 laipsnių. Yra įrodyta, jog maudantis po vėsiu vandeniu ir gyvenant minėtoje temperatūroje, žmogaus senėjimo procesai sulėtėja. Taigi savo namuose temperatūrą sumažinkite vos vos ir tai jau prisidės prie organizmo kalorijų sunaudojimo.

„Savęs palepinimas“. Kuris dažniausiai žmonėms asocijuojasi su įvairių bandelių, saldainių, šokoladų, ledų ir kitų gaminių vartojimu. Bet juk šią tradiciją galima pakeisti į tarkim pėdų ar viso kūno masažą, kaukę veidui ar plaukams, galų gale į kokį nors pirkinį – naują suknelę ar rankinę. Bėgant laikui, šis įsisenėjęs įprotis „lepinti“ save produktais, nuo kurių auga svoris ir kuriais save žalojate, pradings. Būkite išmintingi mesdami svorį.

Gerkite pakankamai vandens. Tiesiog paprasto, negazuoto vandens. Jei norite skaniau, galite įmesti griežinėlį citrinos ar agurko. Kiek jo gerti? Formulė paprasta – kūno masę kilogramais dauginam iš 30 ir gauname mažiausią kiekį mililitrais, kurį turite išgerti per dieną. Tiems, kurie sveria daugiau nei 90 kg, pakaks 2,5 l per dieną. Negerkite iš karto po daug, gurkšnokite po truputį visos dienos metu. Išgerkite stiklinę vandens prieš valgį. Tuomet tikimybė persivalgyti bus kur kas mažesnė.

Taip pat nepamirškite, kad geriant pakankamai vandens, pagerės odos būklė.

Dėmesys, nukreiptas į valgį. Nevalgykite tuo metu, kai žiūrite televizorių, dirbate prie kompiuterio ar naršote telefone. Kada jūsų dėmesys sutelktas į veiksmą ekrane, nė nepajaučiate kaip prastai kramtote ir persivalgote. Valgydami sėdėkite patogiai ir ramiai, nesiblaškykite, mėgaukitės valgymu. Neskubėkite ir gerai sukramtykite.

Nesisverkite kiekvieną dieną. Tai labai blogas įprotis. Moters organizmas yra unikalus, hormoninė sistema skiriasi nuo vyro, tad ir svoris keičiasi kartais nepriklausomai nuo mitybos. Jei jau norite pasisverti, tai darykite ne dažniau nei kartą per savaitę ir tik ryte, tuščiu skrandžiu. Tai bus pats racionaliausias būdas sužinoti jūsų esamą svorį. Iš esmės, reikėtų žiūrėti į apimtis ir į drabužius, kurie darosi vis didesni sveikai maitinantis, o ne į kilogramus. Tai tik skaičiai. Juk svarbiausia savijauta ir išvaizda.

Nedarykite kardinalių pokyčių. Jokie staigūs pokyčiai mityboje nesuteikia naudos. Dažniausiai tai tampa kančia, emociškai jaučiatės tarytum pragare, galvoje kyla dialogas kodėl aš tai darau, kam man tai ir pan. Jūsų smegenys padarys viską, kad gautumėte greitų angliavandenių čia ir dabar. O jūs juk nesate smegenys, ar ne? Juk smegenys tik organas, kuris jums padeda mąstyti. Laipsniškumas mityboje yra raktas į sveiką gyvenseną. Nedarykite jokių kardinalių pokyčių savo mityboje. Įveskite vieną naują įproti kiekvieną ar kas antrą savaitę. Lygiagrečiai išimkite vieną prastą įprotį iš mitybos raciono. Ir net nepastebėsite, kaip po kelių mėnesių jūsų nauji įpročiai jums ne tik, kad patiks, bet dar ir suteiks daug naudos: padės numesti svorio, jaustis energingesniems bei įgauti pasitikėjimo savimi.

Nebadaukit. Svorio metimas dažnam asocijuojasi su badu, bet taip toli gražu nėra. Galite valgyti, kad ir 4 ar 5 kartus per dieną. Juk svarbiausia produktų kokybė. Jeigu pakeisite vakarienę ir vietoj blynų valgysite gaivias, įvairių daržovių salotas su sėklomis ir šlakeliu aliejaus, tai net jei valgysite 8 val. vakaro, o miegoti eisite 10 val., dviejų valandų visiškai užteks suvirškinti daržovėms. Dienos eigoje valgykite tada, kai jaučiatės alkani, bet jokiais būdais neribokite savęs. Norite valgyti? Puiku. Valgykite vaisius ar kokybiškų grūdų košes. Tarkim be glitimo, tokių juk daug. Neribokite maisto, nes kitaip jūsų kūnas „saugos“ riebalus ir jų nenaudos. Kitaip šnekant, nesudegins.

Per dideli lūkesčiai. Moterys dažnai nervinasi, jog svoris nekrenta greitai. Mesdamos svorį, kas savaitę jos netenka po 200 – 300 gr ir tai labai normalūs ir sveiki skaičiai. Per mėnesį netekti 1 – 1,5 kg yra labai geri rezultatai, laikantis tinkamai subalansuotos mitybos ir nedarant kardinalių bei dažnai sveikatai kenksmingų pokyčių. Nusiraminkite, neskubinkite įvykių, mėgaukitės pačiu procesu, o ne koncentruokitės į skaičius, nes tai tik proto žaidimai.

Fizinis aktyvumas. Be jo nieko nebus. Bet nebūtina kasdien kankinti savęs 2 valandas treniruoklių salėje ant elipsės ar bėgimo takelio. Svarbu intensyvumas – 40 – 60 min. intensyvi treniruotė, 3 kartus per savaitę tikrai padės numesti svorio. Pageidautina, kad ji apimtų kiek įmanoma daugiau raumenų grupių.

Rezultatą pagreitins treniruotė su svarmenimis ar treniruokliais nors kartą per savaitę.

Fizinis krūvis būtinas, kad organizmas gamintų pakankamai už medžiagų apykaitą atsakingų hormonų. Pavyzdžiui, somatropinas – vienas iš pagrindinių hormonų, atsakingas už riebalų deginimą. Jis taip pat turi didžiulę įtaką odos, plaukų ir organų būklei. Kai hormonų lygis žemas, jokia subalansuota mityba nepadės.

Pirties nauda. Visi esate girdėję apie pirties naudą, tad išnaudokite galimybę ne tik gerai joje praleisti laiką, bet ir panaudoti ją kaip dar vieną faktorių padedantį mesti svorį.

Būdami pirtyje mes prakaituojame, o prakaitavimas reikalauja energijos. Energija naudojama iš organizme užsilikusių riebalų.

Pirtyje taip pat pagerės ir jūsų odos būklė. Juk oda yra didžiausias organas. Suaktyvinkite jo veiklą. Taip pat galėsite papildyti kūną švariu vandeniu, gerdami jį po pirties. Būnant pirtyje, efektyviai šalinami toksinai, kurie veikia medžiagų apykaitą. O ir šiaip, pirtyje būti tiesiog gera, tiesa?

Įsigykite mažesnes lėkštes. Tai vienas iš būdų neprisikrauti daug maisto. Jūsų maisto porcijos taps tokios, kurios neprivers jaustis blogai, nes persivalgėte.

Susiraskite bendramintį, kuris taip pat nori pasiekti panašių tikslų. Dviese bus smagiau tai daryti. Taip pat įsipareigosite vienas kitam ištęsėti tam tikrus pažadus.